نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی


نرم افزار PSpice یکی از قدرتمند ترین ابزار های تحلیل مدار های الکتریکی و الکترونیکی می باشد که هر دانشجو و مهندس برق و الکترونیک نیاز به آموختن این نرم افزار دارد . کتابی که می بینید یکی از بهترین آموزش های این نرم افزار می باشد و بصورت تایپ شده و بسیار کم حجم می باشد و به زبان ساده به همراه مثال های خوب برای درک بهتر محیط برنامه می باشد .

سر فصل های موجود در کتاب آموزش PSpice :
فصل اول : ترسیم شماتیک در محیط Capture
فصل دوم : آشنایی با Probe
فصل سوم : تحلیل گره DC
فصل چهارم : تحلیل گذرای مدار
فصل پنجم : جاروب DC
فصل ششم : جاروب AC



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: دانلود آموزش مقدماتی PSpice , دانلود آموزش PSpice , دانلود آموزش نرم افزار PSpice , دانلود آموزش 9 , 2 PSpice , بهترین آموزش PSpice , آموزش ORcad , کاملترین آموزش Pspice , دانلود جزوه Pspice
,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی


همانطور که می دانید بهترین نرم افزار شبیه ساز و شاید محبوب ترین ، نرم افزار  Proteuse می باشد . این نرم افزار بیشتر بخاطر شبیه سازی پردازنده های قابل برنامه ریزی شهرت یافته است زیرا اکثر میکروکنترلرها را پشتیبانی می کند . از طرفی بخش دیگر این نرم افزار برای طراحی پشت فیبر مدار چاپی است . از این رو برای هر دانشجوی برق و الکترونیک و کامپیوتر لازم است که بر این نرم افزار پر کاربرد شبیه ساز مسلط باشد . سایت تکنو الکترو یک کتاب آموزش بسیار مفید برای علاقه مندان به نرم افزار  Proteuse قرار داده است .



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: دانلود آموزش پروتیوس , دانلود آموزش پروتوس , دانلود آموزش پروتئوس , دانلود کتاب آموزشی Proteus , دانلود آموزش Porotuse , دانلود آموزش Porotus , دانلود آموزش Protus , دانلود آموزش پروتیوس , پروژه با پروتیوس , بهترین آموزش برای پروتیوس , PDF آموزش Proteus , جزوه آموزش پروتیوس ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی


کتاب آموزشی CodeVision AVR کتابی کامل می باشد که در آن کار با نرم افزار کدویژن بصورت کامل بیان شده است . در ابتدای آن با ساختار کامل AVR و سخت افزار AVR آَشنا خواهید شد . همچنین مختصری در رابطه با نحوه اتصال میکروکنترلر AVR به LCD و ارتباط سریال را فرا خواهید گرفت .  طرز تست برنامه در برنامه AVR Studio  که آخرین مرحله قبل از کامپایل برنامه است را می آموزید . و تمامی منو ها و تنظیمات برنامه Code Vision AVR را در این کتاب خواهید آموخت . این کتاب توسط مهندس امیر ره افروز نوشته شده است .

 

سرفصل های این کتاب :
آشنایی با میکروکنترلر AVR
سخت افزار میکرو کنترلر AVR
آشنایی با نرم افزار CodeVision AVR
آشنایی با نرم افزار CodewizardAVR
ارتباط سریال و LCD با AVR

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: آموزش نرم افزار کدویژن , دانلود آموزش نرم افزار codeVision AVR , دانلود کتاب CodeVision AVR , دانلود PDF CodeVision , آموزش AVR , آموزش پروگرام کردن AVR , پروگرامر AVR , بهترین آموزش برای AVR , بهترین کتاب آموزشی codeVision AVR , آموزش کامپایلر CodeVision ,
:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی

کتاب جدید در زمینه آموزش PLC که نوشته مهندس وحید کارگر مقدم می باشد . این کتاب یکی از بهترین کتاب ها در زمینه آموزش PLC می باشد و تقریبا از نظر کامل بودن چیزی نقص ندارد و می تواند منبعی برای سوالات بسیاری از امتحانات ورودی شرکت ها باشد .



این کتاب انواع مختلف PLC های را با تشریح کامل سخت افزار و نرم افزار با تصاویر واضح نمایش داده است . در این کتاب آموزش PLC S7-300 , 400 وجود ندارد .

کتاب آموزش PLC شامل سر فصل های زیر می باشد :
فصل اول : پیش نیاز
فصل دوم : مفاهیم منطقی
فصل سوم : مفاهیم PLC
فصل چهارم : PLC LOGO
فصل پنجم : PLC S5
فصل ششم : S7-200
فصل هفتم : تمرینات
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کاملترین جزوه PLC , دانلود مثال های PLC , دانلود کتاب PLC , دانلود تمرین های PLC , دانلود مقاله PLC , آموزش Step7 , دانلود بهترین کتاب PLC , آموزش PLC LOGO , آموزش PLC Step 7 , دانلود نمونه سوال PLC , S7-200 , PLC s5 , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی

با توجه به گستردگی و قدرت نرم افزار Eplan و نیاز بالای مهندسین برق و الکترونیک بر آن شدیم تا بهترین کتاب در زمینه آموزش این نرم افزار را در اختیار بازدید کنندگان محترم تکنو الکترو قرار دهیم . این کتاب توسط دوست خوبمان مهندس محمد قاسمی آماده شده است .

این کتاب یکی از کامل ترین کتب در رابطه با آموزش نرم افزار Eplan Electric می باشد . که کاملا بصورت تایپ شده به همراه تصاویر زیاد از محیط نرم افزار است و شامل 112 صفحه است . امیدواریم این کتاب مشکلات شما را در رابطه با این نرم افزار حل کند .

نرم افزار Eplan برنامه اي جامع و سريع و حرفه اي جهت طراحي و ايجاد نقشه هاي سيستم هاي كنترلي ، پنوماتيكي و ... مي باشد. Eplan علاوه بر ترسيم نقشه هاي شماتيك الكتريكي و پنوماتيكي قابليت ايجاد خودكار خروجي هاي زير را داراست كه باعث سرعت و دقت بيشتر در كار مي شود.


Cross–reference
Wiring list
-Terminal diagram
-Interconnect diagram
-Terminal overview
-Cable overview
-Terminal connection diagram
-Table of contents (page overview)
-Table of contents (page overview)
-Bills of materials
-Device list
-Purchase order list
-Parts list
-Labeling
 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: دانلود آموزش eplan , دانلود PDF eplan , دانلود کتاب نرم افزار Eplan , دانلود جزوه eplan , آموزش Eplan , آموزش ایپلن , کتاب ایپلن , آموزش فارسی Eplan , جزوه آموزش نرم افزار Eplan ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 23 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی

همانطور که می دانید پردازنده های بسیار قدرتمند FPGA نیاز به یک برنامه نویسی خاصی با نام VHDL دارند که دستورات خاصی را شامل می شوند . قصد داریم اینبار دستورات جامع VHDL را در اختیار شما قرار دهیم . این مقاله توسط جناب آقای مرتضی شعبان زاده آماده شده است .

تاریخچه ای از این زبان :

در سابهای قبل 1986 زبان های توصیف سخت افزار متنوعی مانند ABEL و Pal Asm و ...توسط شرکت های مختلف برنامه ریزی PLD , PLA , PAL وجود داشت که کاربران به شکل سلیقه ای با آنها کار می کردند یعنی این زبان های برنامه نویسی طرفداران مخصوص به خود را داشتند و یک قالب جامع و استانداردی برای آنها در نظر گرفته نشده بود اما در سال 1980 وزارت دفاع آمریکا با همکاری IEEE با هدف طراحی یک زبان جدید استاندارد فراگیر برای توصیف مدارهای دیجیتال و توسعه در مدارهای مجتمع پر سرعت CPLD , FPGA و همچنین برای انتقال اطلاعات سیستم های دیجیتالی از شرکتی به شرکت و یا از کشوری بخ کشور دیگر را به سه شرکت قدرتمند Insterment , Texas Instrument ,IBM سپرد شش سال بعد یعنی سال 1986 اولین نسخه استاندارد و تایید شده آن به بازار عرضه شود ( همان نسخه VHDL 86) و نسخه بعدی آن VHDL93 در سال 1994 به بازار آمد که از آن زمان تا به امروز این نسخه مورد استفاده کاربران قرار گرفته است . و این در حالیست که هر چند سال یکبار اطلاحات جزئی در آن صورت میگیرد .
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: آموزش زبان VHDL , دانلود کتاب VHDL , دانلود آموزش برنامه نویسی VHDL , آموزش وی اچ دی ال , دستورات VHDL ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 23 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک مهدی آقایی

کتاب آموزش بسیار کامل و زیبایی که نرم افزار OrCad Capture را به خوبی آموزش داده است و توسط جناب آقای میثم میرزائی نوشته شده است . با توجه به مراجع این راهنما می توان گفت کتاب بسیار مناسبی برای شروع کار شما نرم افزار OrCad Capture است . همانطور که می دانید نرم افزار OrCad Capture برای تحلیل های الکترونیکی بسیار قدرتمند و باهوش است . برای مثال شما برای بدست آوردن ولتاژ گره ها چه AC و چه DC می توانید بوسیله این نرم افزار تحلیل نمایید .

مباحثی که در این کتاب می خوانید :

فصل اول : ایجاد پروژه و ترسیم مدار

فصل دوم : تحلیل نقطه کار DC

فصل سوم : تحلیل جاروب DC

فصل چهارم : تحلیل حوزه فرکانس

فصل پنجم : تحلیل حوزه زمان

فصل ششم : بلوک های ABM

فصل هفتم : تحلیل مدارات دیجیتال

فصل هشتم : تحلیل مونت کارلو

فصل نهم : ساخت مدل ، زیر مدار و قطعه

ضمیمه الف : راهنمای نصب OrCad

ضمیمه ب : منابع متغیر با زمان

ضمیمه ج : پارامترهای برخی مدل های PSpice

ضمیمه د : توابع قابل استفاده با Probe
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار رشته ی برق , ,
:: برچسب‌ها: دانلود آمورش Orcad Capture , آموزش نرم افزار OrCad , آموزش PDf Orcad Capture , چطور با اورکد تحلیل مدار کنم ؟ , آموزش تحلیل مدار با نرم افزار OrCAD ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 23 شهريور 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد